Luk navigation

Handelsbetingelser

1. Generelle betingelser

Slibma samarbejder udelukkende med erfarne specialister inden for gulvafslibning og -behandling, hvilket sikrer høj kvalitet og professionelt håndværk. Vores arbejde udføres med stor omhu, og vi behandler hvert gulv, som var det vores eget. Skulle der mod forventning opstå skader, er vi naturligvis forsikrede.

Aftaleindgåelse

  • En skriftlig eller mundtlig aftale via mail, sms eller telefon er bindende.
  • Tilbud er gyldige i 14 dage fra afsendelsesdatoen.
  • Korrespondance via e-mail, sms og beskedtjenester betragtes som gyldig og bindende kommunikation mellem parterne.

Krav til arbejdsforhold

  1. For at behandlingen kan udføres, skal der minimum være 18 grader varmt i de pågældende lokaler.
  2. Kunden er ansvarlig for, at der er fungerende el, varme og ventilation under hele arbejdsperioden.
  3. Adgang til arbejdsområdet skal være fri og uden forhindringer. Ventetid pga. manglende adgang kan faktureres som spildtid med 500 kr. pr. påbegyndt time.

1.2 Ansvarsfraskrivelser 

  1. Opretning af gulv er ikke inkluderet i prisen, medmindre dette er specifikt aftalt mellem parterne.
  2. Hvis kunden ikke har oplyst, at gulvet er behandlet med gammelt fernis, maling eller hård lak, vil det kræve afhøvling og grov slibning. Dette medfører ekstra omkostninger.
  3. Slibma kan ikke gøres ansvarlig for skader, fejl eller forsinkelser forårsaget af andre håndværkere eller entreprenører på adressen
  4. Slibma påtager sig ikke ansvaret for afdækning af overflader eller flytning af kundens ejendele mellem rum. Hvis en gulvmand hjælper med at flytte noget, er det på kundens ansvar.
  5. Hvis der males efterfølgende, påtager Slibma sig ikke ansvar for mærker fra afdækning, støv på overflader eller kondens.

1.3 Dokumentation

  1. Slibma forbeholder sig retten til at tage før- og efterbilleder som dokumentation for det udførte arbejde.

2. Gulvforhold og behandling

  • Vi sikrer et så ensartet resultat som muligt, men tidligere fugt, misfarvninger eller gamle belægninger kan påvirke det endelige udseende.
  • Eventuelle uforudsete kemiske reaktioner i træet er uden for vores kontrol og ansvar.
  • Hvis gulvet har fuger mellem brædderne, kan disse synke eller blive revet op under slibningen. Vi påtager os ikke ansvar for at udbedre dette.
  • Ved slibning af malede gulve kan rester af maling mellem brædder eller i huller ikke altid fjernes. Dette er ikke reklamationsgrundlag.
  • Ridser eller behandlingsrester på fodpaneler, sokler eller skabe kan forekomme og er kundens ansvar at få malet efterfølgende.
  • Hvis vi ved ankomst konstaterer flere kvm eller mere arbejde end oplyst, justeres dette på fakturaen.

2.1. Fjernelse af spartel, lim eller belægning

Ved fjernelse af spartelmasse, limrester, gulvbelægning eller lignende materialer, er det almindeligt, at dele af trægulvet kan løsne sig eller tage skade. Dette skyldes ofte underlagets beskaffenhed og tidligere behandlinger. Slibma kan derfor ikke drages til ansvar for sådanne skader, medmindre der foreligger grov uagtsomhed.

3. Almindelige fejl og uheld

  • Skader direkte forårsaget af vores arbejde er dækket af ansvarsforsikring.
  • Hvis behandlingen ikke kan gennemføres pga. forhold uden for vores kontrol, kan kunden blive opkrævet for tabt arbejdstid.

Uforudsete forhold, der ikke dækkes:

  1. Trægulvet er for tyndt til afslibning.
  2. Sprækker, misfarvninger eller optræk efter afhøvling af fernis, maling eller spartel.
  3. Ormehuller, mellemrumsfald, solbrændte mærker og andet slid i ældre gulve.
  4. Ridser eller mærker på paneler, som kræver malerarbejde efterfølgende.
  5. Kemiske reaktioner i træet (fx garvesyre) som giver farveændringer.

Fejlretning og ophævelse

  • Kunden skal skriftligt reklamere over fejl hurtigst muligt, og vi skal have mulighed for at rette op på forholdene.
  • Hvis kunden nægter os adgang til at afhjælpe, forbeholder vi os retten til at kræve fuld betaling for det udførte arbejde.

4. Reklamation og garantier

  • Synlige skader eller mangler skal rapporteres senest 48 timer efter afsluttet arbejde.
  • Let støv efter behandling er normalt og ikke grundlag for reklamation.
  • Lakgaranti ydes kun ved min. 3 lag lak og i henhold til producentens betingelser.
  • Misfarvninger eller fejl grundet træets tilstand er ikke dækket.

5. Pris og betaling

  • Priser er vejledende og baseret på kundens oplysninger. Endelig opmåling foretages inden fakturering.
  • Dørtrin og trapper tælles som ekstra kvm.
  • Mindstepris pr. opgave er 4.500 kr. inkl. moms.
  • Betaling forfalder ved modtagelse af faktura. Ved forsinkelse pålægges rente og rykkergebyr iht. renteloven.
  • Arbejdet forbliver Slibmas ejendom indtil fuld betaling er modtaget.

6. Aflysning og gebyrer

  • Aflysning tidligere end 72 timer: gebyr på 1.500 kr.
  • Aflysning senere end 72 timer: gebyr på 2.500 kr.
  • Hvis kunden afbryder arbejdet undervejs, forfalder hele det aftalte beløb til betaling.

7. Syn og skøn

Ved uenighed mellem kunde og Slibma om arbejdets udførelse, kan en af parterne anmode om syn og skøn. Her tilkaldes en uafhængig fagperson, som foretager objektiv vurdering og afgørelse.

8. Force majeure

Slibma kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser som følge af forhold uden for vores kontrol – herunder sygdom, vejrforhold, tekniske nedbrud, strømafbrydelser eller lignende.

9. Kontakt og adresse

Det er kundens ansvar at oplyse korrekt og opdateret kontaktinformation. Henvendelser sendes til den senest oplyste adresse eller e-mail.